nellylarsson - jag helt enkelt

Alla inlägg under juli 2013

Av Nelly - 31 juli 2013 22:30

Hej. Idag har jag varit med Julia på Frölunda Torg, köpte inte så mycket, bara två par örhängen och en liten gullig ask. Vi var väl där från kanske kl. 10.30 eller så till runt fyra. Fick så ont i föttterna! Men det var mysigt. Imorgon ska jag nog bara slappa och så, måste fortsätta läsa Hungerspelen, har trilogin. Är i, inte början men inte heller mitten, av Catching fire. Längtar så tills filmen kommer ut!


Ska nog lägga mig snart, måste bara torka håret först, droppar fortfarande. Ha det så bra!

Kram kram!

Av Nelly - 30 juli 2013 21:55

Hej, ledsen för att jag inte har bloggat på ett tag.  Här kommer en liten sammanfattning av dem senaste dagarna :)


Lördag

Kom hem från mormor, åkte runt kanske nio eller så. Kul att sitta i bilen halva dagen liksom...Sedan på kvällen träffade vi min ena kusin och hennes familj hos min moster. Åt middag, spelade pingis och hade det trevligt. Kul att träffa dem igen, hade hunnit gå en månad sedan sist. Fanns dock ett problem med att vi skulle dit, från början sa pappa att han inte skulle dricka någon alkohol så att vi skulle kunna ta bilen hem igen, men så blev det inte. Istället för att åka bil och slippa myggor och liknande så fick vi ta bussen! För det första, klockan var runt elva, halv tolv. För det andra, fick vi stå och vänta medan man riskerar att bli helt sönderbiten av myggor. Och sist, så kom vi hem hur sent som helst, som vi alltid gör när vi har varit hos min moster.

Söndag

Då åkte vi (min familj, min moster, och kusiner)in till Nordstan och kollade efter nya skor till mig och så. Jag trodde att det skulle vara rätt så kallt, eftersom det hade regnat innan, men nej, ångrade verkligen att jag tog mina mörkblå jeans och min fleece. Vi hittade inte bara skor, även två tröjor från Gina Tricot. Vi åt lunch på någon restaurang vid Saluhallen som jag inte minns namnet på, jättegott. Sedan skiljdes våra familjer åt, min moster och min kusins familj gick in i en pocketbutik, medan vi gick vidare. Det var en väldigt bra dag.

   

Måndag  

Vi åkte ut till Källö Knippla tillsammans med min moster. Först ville jag inte bada, men jag ändrade mig. Mest p.g.a att det var så otroligt varmt! Men det var så skönt att bada. Hoppade flera gånger, bara två gånger från hopptornet (hehe) Men jag hoppade nog lite för mycket, lyckades på något vis skära mig på stegen, aj aj. Men det får man väl rkna emd på sommaren. Vi var där till kanske tre eller så, sedan åkte vi hem  igen. Då åkte mamma och jag och tränade. Hjälp, vilken träningsvärk jag fick efter det! Kan inte spänna armarna nu, gör så ont.


Idag har vi varit på Liseberg, jättekul! Började med kanonen med pappa. Lyckades få med honom i år! Det var inte direkt perfekt väder, regnat öste ner när vi skulle äta. Och inne i restaurangen fanns det inget ledigt bord, what so ever. Fick liksom stå ett tag och vänta... Åkte Lisebergsbanan med Elvira, och Balder o.s.v Hade det väldigt kul.


Oj, liiite långt inlägg. Ska nog sluta nu, haha. Ha det så bra, kram kram!

Av Nelly - 25 juli 2013 14:06

Hej. Som sagt är jag hos mormor just nu, vi kom hit i måndags, sent. Typ kl. tio. Här är det jättevarmt, ca 28 grader i uterummet. Kan bara föreställa mig hur det är i solen efter en stund. Vi kommer nog att åka hem imorgon, lite synd, men mina kusiner från Stockholm åker till Göteborg idag, dem ska bo hos min moster. Så vi kommer nog att träffa dem någon dag, ska bli kul. De senaste dagarna har vi mest bara slappat och badat i sjön. Det är så himla bra sjö här, det är långgrunt jättelångt ut i vattnet, så man bottnar typ jämt. Och det bästa av allt, är att det inte finns någon tång på bottnen eller krabbor eller så, bortsett från lite fiskar, men dem syns typ aldrig till. Så, det är bra... Hmm, vad ska jag skriva nu..?

Det var väl typ allt jag hade att säga, hoppas ni har det lika bra som jag! Kram kram!

Av Nelly - 22 juli 2013 17:49

Hej, sitter i bilen påväg till mormor.Tittar på Harry Potter och hemligheternas kammare, kan inte få nog av den filmen! Var ute på Rivö idag, lite blåsigt men annars var det mysigt. Gick runt ett tag, låg fårspillning överallt, kul liksom.

Har inte mer att skrivs nu, kram!

Av Nelly - 21 juli 2013 21:35

Hej. Igår kom Julia ääääntligen hem från Sardinien! Jippi!!! Var med henne under dagen, kollade om det kommit något nytt på Lindex och så, as usual.


Var ute med båten igår, vi åkte till en ö som heter Tistlarna, yttre Tistlarna om man ska vara exakt. Lite konstigt namn... Det var jättemysigt där, blåste inte särskilt mycket, var väldigt lugnt och det jag gillade mest var att det inte var kallt i vattnet alls, var så skönt, men det fanns lite brännmaneter runt båten, så man kunde liksom inte simma runt så mycket.  Vi var där tills klockan var typ 3 eller så, och vi kom dit runt 11 tror jag. Jag älskar att åka ut med båten, men inte känslan jag får några timmar efter att vi har kommit hem igen. Allt liksom gungar och det känns som att jag fortfarande är på båten, så jobbigt.  Aja, här kommer lite bilder

 

Ja högvatten var det inte direkt...

 

My beautiful sister

 

Undrar han vad jag gör eller? Är inte det lite självklart?

 

Fyren Tistlarna, eller var det Tisteln?... Jaja, kreativt var det inte direkt

 

Vackra vildkaprifoler

 

Elvira tänker djupa tankar...

 

...eller så tittar hon bara på utsikten. Ett ensamt fartyg vid horisonten

 

Så ren var fyren... Den ser mycket vitare ut på håll

 

Och efter bad  , solande   och fika   åkte vi hem igen

 

Solen sken heeeela dagen, inte ett moln!  

 

Får ju slänga in en bild på mig själv också ^^


Ja, det var min lördag, hoppas den var lika bra för er. Ska nog borste tänderna och lägga mig snart, börjar bli trött. Ha det så bra, kram kram!

Av Nelly - 17 juli 2013 19:54

Hej, hoppas att ni har haft en bra dag, det har jag iaf.


I förmiddags åkte vi ut med båten, första gången i år, wohoo! Jag och Elvira brukar alltid räkna hur många brännmaneter i vattnet och idag var det hur många som helst, bara i hamnen. Innan vi startade så hade vi sett typ 16 stycken eller så, men sedan så kom det hur många som helst, vi kom upp i över hundra (dem flesta var jättesmå så, och vi såg jättemånga på varsin sida så, man tappade räkningen). Bara i hamnen! Och sedan såg vi säkert runt sjuttio när vi kom tbx. Okej, ska lämna det nu, vi åkte till en ö som vi har åkt till sååå många gånger innan, men inte förra året. Nej, dem som bor där har nämligen "tagit bort" stigen till vår favorit badplats, så nu får man ta väääärldens omväg. Vi var där i några timmar, badade inte, har knappt badat alls denna sommaren    När vi skulle gå så fick vi reda på att det enda caféet som fanns på ön inte längre fanns, så nu finns det inte längre NÅGOT skäl att åka dit mer   

Annars har jag bara slappat och ätit lite glass.


Tänk, nu har halva juli gått, redan! Kan inte tro det! Vill inte att det ska bli augusti, eller jo, lite kanske, ett steg närmare till att "Hunger games Catching fire" kommer på bio! Woho!


Måste gå nu, ha en fortsatt bra dag (lät som dem på Rapport, hehe ), kram!

Av Nelly - 16 juli 2013 19:44

Hej. Var på stan med mamma idag, köpte inte så mycket, bara en foundationborste och ett par byxor. Har varit en rätt så bra dag annars, behövde inte hjälpa pappa olja utetrappan haha.


Talia Castellano, en del av er kanske inte vet vem hon är, eller ja, var. Hon dog idag. Hon hade kämpat mot cancern i flera år, tyvärr förlorade hon kampen. Jag har inte träffat henne, men hon var en fantastisk person. Hon var otroligt stark, att orka kämpa så länge, det är helt otroligt. Vila i frid ♥  

A little fishy told me to "Just keep swimming!"


Hoppas ni har haft en bra tisdag, kram!

Av Nelly - 15 juli 2013 15:00

Hej, ledsen för att jag inte har bloggat på några flera dagar.


Dem senaste dagarna har jag hjälp Elvira att ta ut alla hennes saker ur hennes rum, tog två dagar. Nu är nästan allt på övervåningen Elviras. Ja, hon har mycket saker.... Annars har jag bara slappat och titta på film, det har inte varit jättesoligt och det blåser hela tiden så, man längtar inte direkt efter stranden eller så. Såg på Pitch perfect, Wild Child och HSM 3, haha.


Har inte hänt något mer i mitt liv så, ni får ha det så bra.

//Nelly

Presentation

Fråga mig

49 besvarade frågor

Bloglovin

Follow on Bloglovin

Instagram

Instagram

Blogkeen

nellylarsson - c'est ma vie♥

Polyvore ♥

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2013 >>>

RSS


Skapa flashcards