nellylarsson - jag helt enkelt

Alla inlägg under november 2013

Av Nelly - 15 november 2013 14:40

Ska snart börja packa till lägret, ska bli väldigt roligt! Men jag hade hellre varit hemma i helgen faktiskt. Men jaja, får se det från den ljusa sidan, man får ju hela helgen med kompisarna  


Idag såg vi på film i skolan, alltså varför vill våra lärare att vi ska se den första filmen vi såg? Inte bra, jättekonstig enligt mig. Jag hade absolut inga problem med att sladden mellan datorn och projektorn. Jaja, andra filmen vi såg var "Berättelsen om Pi". jag har sett den på bio tidigare, då tyckte jag inte att den var så bra. Tycker lite bättre om den, men den blir väldigt långtråkig efter ett tag.


Ska börja packa nu, ha en bra helg! Kram!

 

Målade lite i paint i onsdags, tycker den blev väldigt söt ^^

Av Nelly - 14 november 2013 19:00

Sitter och klipper ihop lite filmklipp som jag spelade in i helgen, nej jag kommer inte lägga upp det, jag gjorde det bara för att det var kul så, ja..


Vi fick nöjet att sluta tidigare idag (jippie!) eftersom att vår lärare skulle iväg på ett möte. MEN, vi skulle klara av en halvtimme själva. Inte det lättaste. Jag tänker inte gå in på vad vi gjorde och vad som hände, men vi kan säga såhär, det tog längre tid än en halvtimme för oss.

Så det var såklart jätteskönt att gå hem efteråt och slippa tänka på allt jobbigt skolarbete, som för övrigt är slut för denna veckan! imorgon ska vi ha typ en filmdag och inte ha några vanliga lektioner så det är nice.


Nu ska jag gå ner och äta lite innan jag fortsätter med mina små klipp, ses!

 

Av Nelly - 14 november 2013 09:44

Klarade precis av matteprovet, jättelätt för en gångs skull. Inte alls svårt.


Hela denna veckan har gått väldigt fort, men det känns ändå ganska bra. Förresten så ska jag iväg på "läger" i helgen med konfan, så jag kommer troligen inte hinna blogga imorgon, tyvärr.


Jag gillar inte onsdagar längre, alltså att vara borta tolv timmar i sträck och sedan komma hem efter klockan åtta och känna sig som att mina ben kommer gå i tusen bitar. Låter det kul? Nej, inte alls. Jag behöver verkligen en dag söm, eller två lediga dagar.


Måste gå nu, engelska dags!

Av Nelly - 10 november 2013 18:53

Idag har vi firat pappa på fars dag, hoppas ni inte glömde det! Vi "väckte" honom i morse (han hade gått ner innan vi skulle väcka honom egentligen), och sedan så åt vi frukost. Senare runt lunch så åkte vi in till Nordstan där vi åt lunch och shoppade lite.

Kollade efter en ny concealer, rouge, foundationborste och mascara, men tyvärr så glömde jag bort både concealer och mascara när vi var där :/ Köpte i alla fall två borstar och ett rouge.

Kollade också på iphone 5C när mamma och pappa kollade på kläder till pappa. Ska köpa en ny mobil nästa år, vilken tycker ni är bra? Jag själv är inte så förtjust i Samsung, dem är så stora, och det känns som att man inte kan ha den i fickan då, Plus att jag inte direkt tycker om hur skärmen tycker ut, typ klockan och så.


Ska nog plugga lite och städa undan lite här omkring nu, kram!

 

Rougeborste - Gina Tricot  Puder och foundattionborste - H&M  Rouge - Gina Tricot

 

 

Av Nelly - 9 november 2013 14:00

Hej. hur har er lördag varit så långt? Min har varit ganska bra, började med att sova till klockan nio, har aldrig tid annars till att sova, haha! Sedan så gick vi och tränade, även om mitt knä inte är helt hundra. men det gick bra. Känns så skönt att få ha rört ordentligt på sig efter flera dagar.


Nu ska jag bara slappa och ta det lugnt. Kram!

   

Av Nelly - 7 november 2013 18:38

Hej, sitter och pluggar musik, har en massa att få in.

Idag så, ja, vad finns det att berätta om idag egentligen..?

Nej det hände inget idag, inget som är värt att berätta i alla fall. Det mest intressanta är nog att vi har börjat ha gymnastik på gympan.

Känner mig ovanligt trött, på skolan. Innan lovet var jag mycket mer motiverad att gå till skolan än vad jag är nu. Dessutom så går allt så fort, veckorna, dagarna arbetet. Ja, väldigt mycket.

Ska gå ner och äta nu, kram!

 

Av Nelly - 6 november 2013 19:42

Hejsan, detta brukar inte hända, men denna gången har jag tid och möjlighet.

Ikväll så måste jag hjälpa Elvira med lite saker, så jag var tvungen att hoppa dansen :/ Men positivt med det är att jag kunde gå hem med mina kompisar, och blogga ;)


Okej, hur dagen i övrigt har varit

Dagen började med vanlig lektion, musik för en gångs skull. Sedan tog vi bussen in till Lindholmen till ett vägledningscentrum. Vi fick reda på lite hur det fungerar med intagningspoäng och så till gymnasiet, vilka betyg man behöver och så vidare. Vi var klara där vid tolv ungefär, och hehe då fick vi gå hem   Fråga mig inte varför, men så blev det. Jag och Julia åkte till hennes mammas affär där vi satt och åt vår matsäck. Vi kunde inte sitta ute, gissa vädret  

Vi hade ungefär tre timmar kvar innan konfan så vi gick runt lite och bara ja, hade tråkigt.

Vi tog bussen dit vid tre, fast vi fick ändå sitta i församlingen ett tag.


Hur det var på konfan behöver jag nog inte berätta, ingen skillnad från annars.


Ska äta nu, skriver imorgon!

Kram!

Av Nelly - 5 november 2013 16:00

Hej, idag har jag varit på Universeum med klassen, vi skulle typ få lite information om ett projekt/tävling som vi ska vara med i. Vi fick komma in gratis, känns väldigt bra eftersom det ändå är rätt så dyrt där. det var kul, har inte varit där sedan på länge.


Igår så var det ju första dagen i skolan, den var väll, alltså, både bra och dålig. Först så fick jag reda på mitt resultat på mitt franskaprov, blev suuupernöjd! men, sedan var det hemkunskapen. Vi skulle baka scones, allt gick bra tills att vi skulle ta ut plåten. Min tumme kom precis utanför kanten av grytlappen, och jag brände mig, det var liksom 250 grader i ugnen. Jag fick typ panik och släppte plåten med en gång, jag vet ärligt inte hur det gick med bröden, haha! Jag sköljde fingret jättelänge innan Eva kom med, hm, en kycklingfilé(inlindad i plast och en handduk), det fanns inga isklampar. Sedan fick jag sitta med den i handen resten av lektionen, jag kunde inte göra något, inte ens äta. Gick till skolsyster med en kompis sedan, fick ett plåster och en smärtstillande salva. Resten av dagen gick ganska bra, att jag inte cyklade till skolan var väldigt bra, eftersom jag inte hade kunnat hålla i styret.
Senare på kvällen kom min moster över lite snabbt, och hon skjutsade mig även till dansen. Jag måste komma igång med att stretcha mer och så, har blivit så stel över lovet. Min rygg började göra ont ganska fort, inte bra.


Ska nog ta och fixa maten till imorgon, vi ska iväg igen, hela dagen.

Ha det så bra, kram!

Presentation

Fråga mig

49 besvarade frågor

Bloglovin

Follow on Bloglovin

Instagram

Instagram

Blogkeen

nellylarsson - c'est ma vie♥

Polyvore ♥

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6 7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2013 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards