nellylarsson - jag helt enkelt

Alla inlägg under september 2013

Av Nelly - 28 september 2013 13:54

Hej. Har precis ätit lunch, nu ska jag nog lägga upp franska läxan eftersom jag glömde att göra det igår. Under tiden som har hunnit gå sedan jag vaknade så har jag varit på biblioteket, och varit på maxi med Elvira och mamma. Annars har datorn tagit det mesta av min tid. Ska nog ta en promenad lite senare idag, måste komma ut och röra på mig eftersom jag inte tränade något idag. Här kommer bilder på dagens outfit, kommer bättre när jag får tillbaka min kamera   

   

Kram!

Av Nelly - 27 september 2013 18:49

Hej. ska snart gå ner och äta, pizza dags, haha!


Idag gick det segt, matten framför allt. Läxan tills idag skulle man redovisa om man ville, och jag gillar verkligen inte att redovisa matte framför alla, och jag är inte särskilt bra på det så, jag gjorde inte det idag. Tyvärr så måste man redovisa någon gång under terminen, hoppas det kommer gå bra då! På svenskan skrev jag bara, nu ligger jag på fyra sidor, och jag har inte kommit till själva "utredningen" i min deckare. Måste nog ta bort lite i min text


När jag kom hem så började jag städa i  ordning mitt rum lite, dammade lite och så. Annars har jag inte gjort något särskilt kul, städa är bara något jag gör när jag har tråkigt. Ska gå ner nu och äta, fredagen är den absolut bästa dagen enligt mig! Bara slappa efter skolan och ingen gympa, haha!

Kram!

Av Nelly - 26 september 2013 21:47

Hej, blev sent, tittade nyss på Star Wars, valde inte. Pappa satte på den så, fanns liksom inget att titta på.


Idag var det ju som sagt friidrottsdag, gick inte bra alltså. Mina bästa grenar idag var spjut och kula, alltså grenarna som jag blev nöjd med. Friidrott är inte mitt starkaste ämne om man säger så. Det enda som är bra med idrottsdagar är ju att vi slipper allt vanligt tråkigt skolarbet, och att vi idag fick sluta efter lunch. Pluggade på eftermiddagen innan träningen, det kändes bra att komma iväg och prova ett nytt pass för en gångs skull. Det var balans, rörlighet coh styrka i ett pass, och även om man inte rörde sig så mycket så var man väldigt svettig. Helt otroligt.


Ska i vilket fall gå och lägga mig nu, jättetrött. Kram!

Av Nelly - 26 september 2013 08:15

Hej, idag är det friidrottdag, boring... Gillar inte friidrott, och varför ska man få betyg i hur fort man springer eller hur långt man kan hoppa?? Alla har ju olika förutsättningar. Alla kan inte hoppa 3 meter eller mer, inte jag i alla fall. mitt personbästa ligger på 5 centimeter ifrån 3 meter. Jag kommer inte längre, gillar det inte... I vilket fall, så tycker jag inte om friidrott.....

Igår så var jag med Julia, vi kollade i affärerna och tog en fika på Mums, jättemysigt. Men jättekallt, frös till is när jag cyklade, brrr! Sedan cyklade vi hem till mig och åt lunch, biffar med klyftpotatis och tsatsiki. Mums! Vi cyklade ner en gång till efteråt, kollade lite till på Lindex.

Runt fyra åkte jag till konfan. Vi gjorde någon jättekonstig ballonglek, fattade typ inget. Sedan fick vi göra det vi tror att vi ska välja, dans, drama, musik och backstage. Golvet var jättehalt i rummet där vi dansade, gick typ inte att göra något utan att halka jättemycket. Jaja, efteråt så gick jag och två kompisar till dansen, medan alla andra där fick stanna kvar för att gå på gudstjänst efteråt. dansen gick bra, men vi fick göra typ 64 situps på raken, gjorde så ont i mina ryggmuskler. Sedan plankan också, gjorde jätteont i ryggen. Wow, hon kör hårt på styrkan alltså... Vi kom tyvärr inte så långt på dansen, men nu kan jag i alla fall dansen.


Jag ska sticka till skolan om tjugofem minuter eller så, har inget att göra här. Kram!

Av Nelly - 24 september 2013 18:45

Fick en ny tröja och nya jeans, behövde verkligen nya jeans!

   

Båda plaggen är från Lindex, brukar inte hitta så många kläder jag gillar där, men blev verkligen nöjd!


Idag så har jag äntligen gjort klart min lilla trästol i sljöden, och vi har börjat skriva på våra deckare, äntligen! Dem ska vara klara om fem lektioner, men det är inte det sämsta. Det sämsta är att man max får skriva 6 sidor. Och jag är redan på sida tre, får nog skära ner lite, haha!

Efter skolan åkte mamma och jag och lämnade Elvira hos en kompis, sedan åkte vi och handlade. Gick in på Iems och kollade vilket doftljus som doftar godast. Älskar Yankee Candle, doftar så gott! Kan inte bestämma mig!

Ska ta och läsa lite i min deckare nu, måste få reda på hur det slutar! Kram!

ATM

Av Nelly - 24 september 2013 17:13

 

Av Nelly - 24 september 2013 08:11

Hej. Just nu får jag solen i ögonen, det är enda nackdelen med att ha mitt rum där det är, haha. Igår så var det en ganska lugn dag, inget jobbigt eller så. Fast bussen var försenad med typ 20 minuter så jag fick stå ett tag och vänta innan dansen, kul... Annars gick allt bra, vi kom en bit, men precis som förra veckan så gjorde jag något konstigt med ryggen, denna gången gjorde det inte lika ont i alla fall.

Idag har vi ingen särskilt rolig lektion, bara slöjd, labb, svenska och gympa. Dessutom kommer man inte hem förrän runt fyra.

Ska lägga upp mer bilder så fort pappa ger till baka min kamera, han hade med den till Italien.

Lägger nog upp något mer i eftermiddag, ha det så bra tills dess! Kram!

 

Av Nelly - 22 september 2013 18:23

Hej. Idag har jag inte gjort något annat än att sitta på mitt rum och spela Mario Kart. I know. Har haft hur tråkigt som helst idag, det finns inget att göra, eller tja, plugga men det är ju inte särskilt kul.

Snart kommer pappa hem, tror planet landade för en timme sedan eller så, så han borde komma snart. Kan inte vänta! Han saknat honom jättemycket! Han mejlade några bilder till mig från Italien (han jobbade där btw). Bilderna var på havet och hur vackert det var, och folk låg fortfarande i solstolar på bilderna. Han skrev att han hade haft det jobbigt (så jobbigt du har haft det pappa   ).

Måste gå igenom franskan nu, har typ glömt allt. Kram!

Presentation

Fråga mig

49 besvarade frågor

Bloglovin

Follow on Bloglovin

Instagram

Instagram

Blogkeen

nellylarsson - c'est ma vie♥

Polyvore ♥

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2013 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards