nellylarsson - jag helt enkelt

Direktlänk till inlägg 30 december 2012

Sry

Av Nelly - 30 december 2012 21:37

Hej, e jätteledsen för så dålig uppdatering på senaste tiden    Ska försöka blogga mer, lovar! Sen senast så har de hänt en del, som alla vet så har de varit jul och imorrn e de nyårsafton. Så ska kanske börja från början. Så 22 dec så va jag hos farmor och träffade våra kusiner. Fick lite presenter, ett par hjärtörhängen (stavn) och ett matchande armband, en liten glasängel o ett halsband med en liten ballerina. Jättesöt! Deras hund e bara för söt, fast den skäller svinhögt! Dan innan julafton så åkte vi upp till mormor o morfar me farmor. Gick fortare än ja trodde faktiskt. Tar ungefär fem timmar, kändes som mkt mindre. Framme vid farmor så va alla andra redan där, fast min moster o hennes familj va på Boda Borg. De konstiga va att jag inte hade någon som helst julkänsla. Asså, man brukar ha en speciell känsla dan innan julafton, men kände inget alls. Aja, vi åt middag, satt alla kusiner utom en vid bordet, helt knäpptyst va de. Man kände sig väldigt social då... På julafton så gick ja upp vid.. ja, halv nio typ. Tog jättelång tid på mig att äta, tvätta håret (behövdes kan ja säga) o sminka mig. Inann maten så drack vi glögg o såg på när de utlyste "julefriden" i Finland (brukar mormor o morfar göra).Vid typ halv två så åt vi julbord, blev proppmätt med en gång. Fattar inte att mormor orkade laga mat åt 16 personer! Sen såg man ju på Kalle Anka o så. Sen kom tomten. De första ja gjorde när tomten kom va att komma på vem som va tomte i år, nån mer som gör de? Vi fick våra julklappar, och tja, sen va julafton i princip slut. Va bara Karl Bertil Johnssons julafton kvar på TV. Vi åkte hem på annandagen. Dan efter de så köpte vi tapeter till mitt rum, vi e nästan klara, ska bara sätta upp tapeten och måla en extra gång. Pust, lite långt inlägg ida, måste lixom kompensera för de missade dagarna   Ska lägga mig nu, puss!  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nelly - 28 mars 2014 14:55


Ja, nu så har jag gjort en ny blogg på Nattstad som jag hädanefter kommer att blogga från. Jag har hållit på med den nya ett tag nu, jag ville börja på nytt. Jag var trött på designen på denna bloggen, så jag började med en ny blogg. Så nu är den k...

Av Nelly - 27 mars 2014 19:12


Hej, sitter och tänker på ja, vet inte, kanske hur jag ska förklara matte för femmor? Nej, men jag tar det bara lugnt. Dagarna denna vecka har gått förvånansvärt fort, av våra två prao-veckor så har snart en gått. Jag vet inte direkt vad jag ska tyck...

Av Nelly - 26 mars 2014 12:19


Hej, har lunchrast nu fram till fem i halv, då är det mattelektion som gäller. Jag praoar nämligen på min gamla skola, i två veckor. Det är ganska så kul, jag är matte, engelska och NO lärare. Eller inte direkt lärare, men extralärare. Men det är kul...

Av Nelly - 21 mars 2014 09:53


Japp, jag är sjuk, har så ont i halsen att det är svårt att svälja. Var sjuk igår också, har inte känt mig så dålig på hur länge som helst. Jag har inte bloggat på ett tag nu, jag har nämligen en filmanalys att lämna in på engelska, slöjdrapport, t...

Av Nelly - 16 mars 2014 13:30


Hej, håller på och försöker gå in mina nya jeans, jättenöjd med dem! Jag och mamma var inne i stan igår eftermiddag och kollade dessutom efter en avslutningsklänning till mig. Jag hade redan sett den på nätet så jag visste exakt vad jag letade efter....

Presentation

Fråga mig

49 besvarade frågor

Bloglovin

Follow on Bloglovin

Instagram

Instagram

Blogkeen

nellylarsson - c'est ma vie♥

Polyvore ♥

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards