nellylarsson - jag helt enkelt

Alla inlägg under december 2013

Av Nelly - 17 december 2013 18:22

Idag på skolan så fick vi julbord, äntligen! Haha, vi fick nämligen inget förra året, och det bästa var att vi fick pannkakor efteråt. Mmm, jättegott!  

Vi fick sluta en halvtimme tidigare idag, jätteskönt! Så vi kom alltså ifrån allt halv ett. Halv ett! Sååå skönt! Efter skolan gick jag och Julia ner till Maxi, fikade på mums och kollade på Lindex. Tog en smoothie och kladdkaka på mums, tyvärr så var jag redan rätt så mätt, så hela kladdkakan åkte inte ner, hehe. Jag köpte en ny mascara, jag behövde verkligen en ny. Jag hade bara vattenfast, och jag ville gärna ha en vanlig också. Köpte också lite godis till imorgon, på skolan ska vi titta på film hela dagen, så det blir nog bra. Bara två dagar kvar innan lovet börjar, kan inte längta mer!

Nu ska jag försöka läsa klart min tidning, hej då!

   

Av Nelly - 16 december 2013 19:43

Nu har sista veckan innan jullovet börjat, och som tur är så slipper vi ha vanligt schema, vi jobbar med vårt projekt istället. men hemligt hemligt är det  


I helgen så tog jag det bara lugnt efter en väldigt jobbig vecka. gick inte ens på träningen, men jag hade också ont i ryggen så det gjorde inte så mycket. handlade julklappar i söndags i Nordstan  med familjen. Åt lunch på kinarestaurang och fikade på Åhléns. Mmm, jättegod varm choklad! Hittade några riktigt bra julklappar, känns väldigt bra!


Det som är bra med att inte ha vanligt schema (förutom själva vanliga lektionerna såklart) så är det att vi får sluta klockan 13 istället för halv fyra/tre som i vanliga fall.

Men, det enda som jag nu väntar på är, ja just det, snön. det är bara mulet, disigt och regnigt. Kan det inte istället vara snö, lite snöfall emellanåt? Hade inte det varit bättre?


Nej nu måste jag gå. Dags att äta middag. Kram!

 

Av Nelly - 13 december 2013 19:01

       

Te, pepparkakor, bok och julstjärna i fönstret. Kan inte bli mysigare!  

Av Nelly - 13 december 2013 16:54

Hej, sitter vid amtbordet, har nyss kollat på några avsnitt av PLL.


Idag hade vi lucia på skolan, jag hade seriöst panik innan, jag var jättenervös och kände mig bara osäker. Men jag fattar inte varför jag var så nervös och osäker för det gick jättebra. Det blev väldigt varmt, men det blev bra. Ingens hår brändes upp eller så, för det är det ända som man är rädd för. Men det var väldigt roligt och jag lyckades hålla mig vaken och alert hela tiden.


Nu måste jag vara med Elvis och hennes kompis på någon lek. Kram!

Av Nelly - 12 december 2013 16:40

Hej, håller på och fixar med allt som jag behöver ha med mig till lucia! Är sååå taggad, och nervös. Men det är i alla fall inte första gången så det ska nog gå bra. Det enda lite jobbiga är ju att man måste ha flera lager smink, och att scenen inte är lika stor. Jag är nästan helt säker på att någon av oss kommer att dansa in i kulisserna eller i alla fall nästan. Det känns hela tiden som att man ska råka hoppa in i trummorna, det är det enda som man kan bli lite orolig för.


Idag så hade vi sista luciarepetitionen i skolan, hoppas verkligen att det går bra imorgon, men jag kan verkligen inte garantera något. Mest eftersom man troligen inte kommer vara särskilt vaken, vi ska vara i skolan kvart över sju. Åh, hjälp...

Denna veckan så sätts våra betyg, det känns jättekonstigt att halva högstadiet redan har gått. Bara sådär. Hoppas verkligen att jag har höjt några av dem. Fast det är ändå skönt att allt är satt och bestämt nu, så behöver man inte tänka på det mer. Och att vi får lov såklart!


Nej, nu får jag sluta skriva och leta upp mina skor och troligen något att äta där, kram!

 

Av Nelly - 11 december 2013 11:45

Ska snart ha engelska, sedan idrott, tyska sedan hem! Att halva dagen redan gått, wow.

I måndags så var det en extra träning inför lucia på torsdag. Vi fick äntligen prova kläderna, älskar dem! Men, alltså kjolen kunde gärna vara liiite mindre tajt, eller i alla fall ha resår i midjan istället för en jättejobbig dragkedja.

 

Bild från min Instagram


Måste gå nu, ha det bra!

Av Nelly - 8 december 2013 18:56

Jag var väldigt glad när det började snöa idag, det kändes som att vintern äntligen hade kommit igång. Men nej, när det fanns ett fint lager med snö, så började det regna istället. Och nu på kvällen så är all snö borta. Lagom kul...


Det var väldigt trevligt att äta julbord, väldigt mycket att välja på och mysigt. . Jag trodde liksom att det skulle vara en massor av människor och att det skulle låta en massa, men nej, väldigt lugnt och tomt. Fast det var mindre mysigt att gå ut till bilen, bara slask och is överallt, dessutom så kunde man inte se skillnad på is och slask.


Har fått huvudvärk nu på kvällen, och jag vill bara sova. Hela dagen har jag varit trött och inte riktigt orkat göra något en längre tid.

Ska nog ta bort mitt smink nu, ha det bra!

Av Nelly - 8 december 2013 08:04

Hej, idag ska jag iväg på julmiddag med familjen och kusiner, ska bi kul. Och nu såhär tidigt på morgonen, så är det såklart fortfarande mörkt, men det snöar! På riktigt denna gången, ser det ut som. Det ligger et tunt täcke med snö på verandan här utanför, jättemysigt!

Igår gjorde jag typ inget, städade bara och tittade på Elviras danslektion. Känns konstigt att hela terminen snart är slut, ett år går så fort!

Ha en bra söndag, skriver mer ikväll, hejdå!

 

Längtar tills det ser ut såhär överallt...

Presentation

Fråga mig

49 besvarade frågor

Bloglovin

Follow on Bloglovin

Instagram

Instagram

Blogkeen

nellylarsson - c'est ma vie♥

Polyvore ♥

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2013 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards